OBJECTIUS
•Ejercitar la percepció sensorial a partir de la manipulació i exploració d´objectes, de materials.
•Establir connexions d´associació de similitud i contrastos sensorials.
•Explorar, manipular i descobrir possibilitats de tractament d´un material per poder manifestar-se d´una manera personal.
•Relacionar la capacitat sensorial amb l´habilitat motriu per a poder expresar-se.
•Conèixer la textura visual i táctil contrastada de diferents materials.
CONTINGUTS
•Construcció d´un tot a partir de les parts: construcció d´un titella.
•Utilització de les eines adients per desenvolupar l´activitat.
•Utilització de les tècniques adients per a la construcció de titelles de tija.
•Ejercitar la percepció sensorial a partir de la manipulació i exploració d´objectes, de materials.
•Establir connexions d´associació de similitud i contrastos sensorials.
•Explorar, manipular i descobrir possibilitats de tractament d´un material per poder manifestar-se d´una manera personal.
•Relacionar la capacitat sensorial amb l´habilitat motriu per a poder expresar-se.
•Conèixer la textura visual i táctil contrastada de diferents materials.
CONTINGUTS
•Construcció d´un tot a partir de les parts: construcció d´un titella.
•Utilització de les eines adients per desenvolupar l´activitat.
•Utilització de les tècniques adients per a la construcció de titelles de tija.
MATERIALS
•Materials quotidians
PROPOSTA
•Fer un titella de tija a partir del materials quotidians.
•Construcció lliure del titella.
PRESENTACIÓ DE L´ACTIVITAT-TALLER
•Es presenten els materials.
•Es donen algunes idees de com fer un titella amb aquestos materials.
•Cadascú té que pensar en un personatge i fer el titella.
•Materials quotidians
PROPOSTA
•Fer un titella de tija a partir del materials quotidians.
•Construcció lliure del titella.
PRESENTACIÓ DE L´ACTIVITAT-TALLER
•Es presenten els materials.
•Es donen algunes idees de com fer un titella amb aquestos materials.
•Cadascú té que pensar en un personatge i fer el titella.
OBSERVACIONS
• Quan ho fem amb els alumnes: tindrem en compte l´edat a l´hora d´oferir els materials.
•Amb els alumnes a partir de tres anys:
Ho farem en dues o tres sessions.
1ª Sessió:
Presentació dels materials:
-Cadascú els tria, dibuixa els que ha triat.
-Darrere del full fa un dibuix del titella que vol fer.
-2ª sessió
-Construcció del titella
-Fer una fotografia de cada titella un cop han acabat.Després ens pot servir per il.lustrar el conte (si fem aquesta activitat)
-3ª sessió
-Pensar un nom per al seu titella.
-Cadascú fa la presentació del seu titella: darrere del castellet.
-Es pot ampliar l´activitat ( a partir de 4 anys) Inventat per grups una petita història amb els seus personatges i representar-la als companys.
• Quan ho fem amb els alumnes: tindrem en compte l´edat a l´hora d´oferir els materials.
•Amb els alumnes a partir de tres anys:
Ho farem en dues o tres sessions.
1ª Sessió:
Presentació dels materials:
-Cadascú els tria, dibuixa els que ha triat.
-Darrere del full fa un dibuix del titella que vol fer.
-2ª sessió
-Construcció del titella
-Fer una fotografia de cada titella un cop han acabat.Després ens pot servir per il.lustrar el conte (si fem aquesta activitat)
-3ª sessió
-Pensar un nom per al seu titella.
-Cadascú fa la presentació del seu titella: darrere del castellet.
-Es pot ampliar l´activitat ( a partir de 4 anys) Inventat per grups una petita història amb els seus personatges i representar-la als companys.