![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnn3HO8kcc158ctEHW_6AnUitgb_U_gmKTL662zdc2GC3TTjOeXf6oFA34giyVpPrN4AYPKWq6ZMStMy__cfW-BvrTH8WrHYSupcdOqvCCAdWO0LMBpNCNs3yCKCJAJl5WY4imF0m3ic1K/s200/Copia+de+Titelles+Gandia+1+021.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEguVZqcz_Q_uHW-ZnKA0ka2ahkUArxe5TD4rxy5C1-fgpKTI4j7bRSp6dz3akRpZ9UCSJG84E2svqsfqY_HpG07XGhGOItSqcEptqkcnuRl5T0gjyieTkEgCoufpe8fsDg5iL2bqtb2yGwm/s200/titelles+7+021.jpg)
OBJECTIUS
•Ejercitar la percepció sensorial a partir de la manipulació i exploració d´objectes, de materials.
•Establir connexions d´associació de similitud i contrastos sensorials.
•Explorar, manipular i descobrir possibilitats de tractament d´un material per poder manifestar-se d´una manera personal.
•Relacionar la capacitat sensorial amb l´habilitat motriu per a poder expresar-se.
•Conèixer la textura visual i táctil contrastada de diferents materials.
CONTINGUTS
•Construcció d´un tot a partir de les parts: construcció d´un titella.
•Utilització de les eines adients per desenvolupar l´activitat.
•Utilització de les tècniques adients per a la construcció de titelles de tija.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhfIuIiKA7HiGHrgBqH675AFwa7xUOGimjNvPwlspSCSr1eskHWnpq9H0-toBiuYlFMClopoagGRjII8mX7i0VtzvYUVkVpsS8JCB6IOviTfLc0MZ7uBHxZzPosMXFF3C1asQErbUdejYnX/s200/Titelles+Gandia+1+016.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8mRWwKSDaiMwiEnEvicPFkSzCFmsRDAf_VIOc7zEpc3wCHUO9fkKueglQLf4w2kqsZYtOATpnYmLvMVvZYdXHrQqZdIpuR6Te555hMsRMt4BQAakDY3xJSmjVVYx_SHKCZVTY5DOg7CC7/s200/Titelles+Gandia+1+017.jpg)
•Ejercitar la percepció sensorial a partir de la manipulació i exploració d´objectes, de materials.
•Establir connexions d´associació de similitud i contrastos sensorials.
•Explorar, manipular i descobrir possibilitats de tractament d´un material per poder manifestar-se d´una manera personal.
•Relacionar la capacitat sensorial amb l´habilitat motriu per a poder expresar-se.
•Conèixer la textura visual i táctil contrastada de diferents materials.
CONTINGUTS
•Construcció d´un tot a partir de les parts: construcció d´un titella.
•Utilització de les eines adients per desenvolupar l´activitat.
•Utilització de les tècniques adients per a la construcció de titelles de tija.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhfIuIiKA7HiGHrgBqH675AFwa7xUOGimjNvPwlspSCSr1eskHWnpq9H0-toBiuYlFMClopoagGRjII8mX7i0VtzvYUVkVpsS8JCB6IOviTfLc0MZ7uBHxZzPosMXFF3C1asQErbUdejYnX/s200/Titelles+Gandia+1+016.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8mRWwKSDaiMwiEnEvicPFkSzCFmsRDAf_VIOc7zEpc3wCHUO9fkKueglQLf4w2kqsZYtOATpnYmLvMVvZYdXHrQqZdIpuR6Te555hMsRMt4BQAakDY3xJSmjVVYx_SHKCZVTY5DOg7CC7/s200/Titelles+Gandia+1+017.jpg)
MATERIALS
•Materials quotidians
PROPOSTA
•Fer un titella de tija a partir del materials quotidians.
•Construcció lliure del titella.
PRESENTACIÓ DE L´ACTIVITAT-TALLER
•Es presenten els materials.
•Es donen algunes idees de com fer un titella amb aquestos materials.
•Cadascú té que pensar en un personatge i fer el titella.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0xdTX7D4HLOdNiwioEWgL1FE2q1hj7x8WgXuxJbrmZcf3qvbRTpnG6oS4Ds-mNNWeHhOnUax2bFO02Y0_tzwG3gTh6iezcJPGSUwj9w3BNAHqNP4ASKFy9m0sibtYKTLJRq1BmmRNADeR/s200/Titelles+Gandia+1+026.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh6Kmczc-qklACSav-yyxpc_owvfpDCAPj5sbBvcwnq7k1hE__t4ty3HG_yTmJCXPiSUtV-4J4zUreW7GzhQNkGRC82mWFPsFXtLwblP4LO5x3Wq0CnEY4G3Jg5Hxcdwiit5glWTu5_eGcJ/s200/Copia+de+Titelles+Gandia+1+019.jpg)
•Materials quotidians
PROPOSTA
•Fer un titella de tija a partir del materials quotidians.
•Construcció lliure del titella.
PRESENTACIÓ DE L´ACTIVITAT-TALLER
•Es presenten els materials.
•Es donen algunes idees de com fer un titella amb aquestos materials.
•Cadascú té que pensar en un personatge i fer el titella.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0xdTX7D4HLOdNiwioEWgL1FE2q1hj7x8WgXuxJbrmZcf3qvbRTpnG6oS4Ds-mNNWeHhOnUax2bFO02Y0_tzwG3gTh6iezcJPGSUwj9w3BNAHqNP4ASKFy9m0sibtYKTLJRq1BmmRNADeR/s200/Titelles+Gandia+1+026.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh6Kmczc-qklACSav-yyxpc_owvfpDCAPj5sbBvcwnq7k1hE__t4ty3HG_yTmJCXPiSUtV-4J4zUreW7GzhQNkGRC82mWFPsFXtLwblP4LO5x3Wq0CnEY4G3Jg5Hxcdwiit5glWTu5_eGcJ/s200/Copia+de+Titelles+Gandia+1+019.jpg)
OBSERVACIONS
• Quan ho fem amb els alumnes: tindrem en compte l´edat a l´hora d´oferir els materials.
•Amb els alumnes a partir de tres anys:
Ho farem en dues o tres sessions.
1ª Sessió:
Presentació dels materials:
-Cadascú els tria, dibuixa els que ha triat.
-Darrere del full fa un dibuix del titella que vol fer.
-2ª sessió
-Construcció del titella
-Fer una fotografia de cada titella un cop han acabat.Després ens pot servir per il.lustrar el conte (si fem aquesta activitat)
-3ª sessió
-Pensar un nom per al seu titella.
-Cadascú fa la presentació del seu titella: darrere del castellet.
-Es pot ampliar l´activitat ( a partir de 4 anys) Inventat per grups una petita història amb els seus personatges i representar-la als companys.
• Quan ho fem amb els alumnes: tindrem en compte l´edat a l´hora d´oferir els materials.
•Amb els alumnes a partir de tres anys:
Ho farem en dues o tres sessions.
1ª Sessió:
Presentació dels materials:
-Cadascú els tria, dibuixa els que ha triat.
-Darrere del full fa un dibuix del titella que vol fer.
-2ª sessió
-Construcció del titella
-Fer una fotografia de cada titella un cop han acabat.Després ens pot servir per il.lustrar el conte (si fem aquesta activitat)
-3ª sessió
-Pensar un nom per al seu titella.
-Cadascú fa la presentació del seu titella: darrere del castellet.
-Es pot ampliar l´activitat ( a partir de 4 anys) Inventat per grups una petita història amb els seus personatges i representar-la als companys.